Noticias Castellón
domingo, 24 de noviembre de 2024 | Última actualización: 13:27

L'alumnat de l'UJI aconsegueix el segon lloc en la 'Strategy Card Game AI Competition' amb la creació d'un bot

Tiempo de Lectura: 1 minutos, 40 segundos

Noticias Relacionadas

Els estudiants dels graus en Disseny i Desenvolupament de Videojocs i Enginyera Informàtica han participat en un concurs sobre l'aplicació de la intel·ligència artificial en videojocs

Castellón Información

Un grup d'estudiants en Disseny i Desenvolupament de Videojocs i Enginyera Informàtica en la Universitat Jaume I han sigut capaços de programar un automàta capaç de jugar per si mateixa a un videojoc anomenat 'Legends of Code and Magic (LOCM)', que és una versió més senzilla del popular videjoc 'Hearthstone'. Aquesta creació els ha portat a obtindre el segon premi en la 'Strategy Card Game AI Competition'. El concurs, creat per dos membres de la Universitat de Breslavia (Polònia), Jakub Kowalski i Radoslaw Miernik, pretén promocionar la investigació en videojocs d'intel·ligència artificial i forma part de la IEE  Conference on Games 2019 (COG).

L'alumnat participant en aquest equip de l'UJI ha sigut: Arturo Barbosa, Diego Villabrille, Sergio Ferreras Lozano de segon curs del Grau en Disseny i Desenvolupament de Videojocs; Alejandro Juan Peral de quart curs del mateix grau i Daniel Delgado Gomis de tercer curs del Grau en Enginyeria Informàtica. Els estudiants rebran un premi valorat en 265 euros després d'aconseguir la segona posició en el rànquing final i superar a cinc dels seus contrincants.
L'equip va apostar per utilitzar el llenguatge de programació Phython3 i van obtindre un total de 216 combinacions d'estratègies distintes de joc possibles. Aquest fet, els va permetre provar diferents algortismes i implementar els seus coneixements teòrics en la seua creació, a la quan van anomenar UJIAgent2.

A l'inici del curs, el professor del Departament d'Enginyeria i Ciència dels Computadors de l'UJI, Raúl Montoliu, va decidir formar un grup amb estudiants que tingueren interés en l'aplicació de la intel·ligència artificial en els videojocs. Així doncs, va ser pensat i fet, i cada setmana, es reunien per tal de descobrir noves tècniques i preparar-se per a la competició.