L’acord avalat pel Consell entre el Grup STN i l’empresa noruega Statkraft és un pas ferm cap endavant. Es posen les bases per a fer compatible el desenvolupament de dos projectes capdavanters a la nostra comarca. Per una banda, un Centre Logístic Ceràmic per a un dels principals productors mundials, que en els últims anys ha apuntalat el seu creixement, de la mà del nostre ajuntament, ampliant constantment la seua producció a Moncofa i que invertirà 200 milions d’euros i crearà 650 llocs de treball.
Per altra banda, la Central Arada Solar, generadora d’energia totalment renovable que contribuirà a la descarbonització subministrant energia barata, fent més competitiva la ceràmica local, que invertirà 100 milions d’euros i crearà 300 llocs de treball. Però, a més a més, la instal·lació de panells solars només ocuparà el 27,60 % de la superfície del projecte, ja que la companyia destinarà més del 25 % de l’àrea total a promoure cultius tradicionals.
Amb aquest acord es materialitza allò pel qual ha treballat l’Ajuntament de Moncofa des del primer moment: la instal·lació del Centre Logístic junt amb el Centre de Producció Ceràmic, però també la implantació d’una planta generadora d’energia sostenible.
Entre tots, fruit de la negociació i el diàleg, hem tirat endavant dos projectes que convertiran el sud de la província en un referent en la nostra comunitat, que generaran centenars de llocs de treball per als nostres veïns, permetran millorar els serveis de les nostres poblacions i assentem les bases per construir una Moncofa amb futur.