La Xarxa Sanitària Solidària de Castelló celebra el 70 aniversari de la Declaració Universal dels Drets Humans en les seues terceres jornades
Castellón Información
Amb el títol '70è aniversari de la Declaració Universal dels Drets Humans: realitats i reptes del dret a la salut', la Xarxa Sanitària Solidària, formada per 15 entitats sanitàries de la província de Castelló, entre elles la Universitat Jaume I, vol posar l'accent en les implicacions i les vulneracions que s'estan donant en l'àmbit local i global en relació al dret universal a la salut.
Entre els ponents es comptarà amb la participació de l'Institut de Drets Humans de la Universitat de València, i amb representants d'entitats com l'Associació Ciutadana per a la Promoció i Defensa de la Salut del País Valencià (ACDESA), de la ONGD Metges del Món, i de la Mesa de Salut de Castelló i l'Observatori del Dret Universal a la Salut de la Comunitat Valenciana (ODUSALUD). La segona part de les jornades comptarà amb activitats de tipus cultural com el fòrum teatre que ofereix el Grup Madalenas València i Cultura Crítica – Teatre de les Oprimides, i la votació i lliurament de premis de l'exposició fotogràfica 'Realitats i reptes del dret a la salut' que estarà exposada en el Menador espai cultural.
Aquest any, s'ha optat per organitzar-les en una sola jornada, dissabte de matí. Segons la coordinadora de la Xarxa, Loli González, "volíem provar amb un horari que facilités l'assistència a tot el personal sanitari de la província. A més, tindrem teatre fòrum que sens dubte sorprendrà les persones assistents, i una exposició fotogràfica en què hi han participat pràcticament totes les entitats que formen part de la Xarxa".
Les jornades formen part d'un projecte de sensibilització autonòmic finançat per la Generalitat Valenciana, executat per les ONGD Medicusmundi Mediterrània, Farmamundi i ACOEC Medicusmundi Alacant.
La RSS de Castelló es va fundar el gener de 2016, i està formada per 15 entitats: l'Ajuntament de Castelló, dues universitats (UJI i Cardenal Herrera-CEU), vuit col·legis professionals (Dentistes, Infermeria, Farmacèutics, Fisioterapeutes, Metges, Podòlegs, Psicòlegs i Treball Social), i quatre ONGD (Ajuda Directa Safané, Fundación el Alto, Medicusmundi Mediterrània i Youcanyole).
Més informació i inscripcions:
https://redsanitariasolidariacastellon.wordpress.com
La Mesa de Responsabilitat Social Corporativa (RSC) de Castelló, de la qual forma part la Universitat Jaume I, ha organitzat la II Jornada RSC 'Fomentando la RSE a través de las relaciones' que se celebrarà en el Menador espai cultural el divendres 13 d'abril de 2018, des de les 10 fins a les 14 hores. La jornada serà inaugurada pel rector de l'UJI, Vicent Climent; el comissionat del rector per al desenvolupament de la Resposabilitat Social Universitària (RSU) i catedràtic d'Ètica, Domingo García Marzá; i Patrici Calvo, coordinador de la Mesa de RSC de Castelló i professor d'Ètica a l'UJI.
La conferència inaugural, a partir de les 10,30 hores, serà impartida per Juan José Almagro, conseller de Mapfre global i ex vicepresident d'Unicef Comitè espanyol qui parlarà sobre l' 'RSE: Dónde estamos y hacia dónde vamos'. A les 12 hores hi haurà una taula redona sota el títol 'Todo lo que podemos hacer a través de las relaciones', moderada per la professora Elsa González de l'UJI i on es parlarà sobre el projecte de desenvolupament social Casa Juana amb la participació d'Antonio García de Bricomart; Laura Marcos de la Fundación Secretario Gitano; i Juana Escudero, beneficiària del projecte.
A continuació, s'abrodarà el networking d'ocupació organitzat anualment per la Mesa de l'RSC de la ma de Javier Julve, de Síndrome de Down Castellón, i Eva Borja, de Creu Roja, i després es parlarà del grup de treball de Recursos Humans amb Maria José Antoni de Cuinatur. La jornada finalitzarà amb la conferència 'La comunicación de la RSE: relaciones, alianzas y ODS', a càrrec de Marcos González, president editor de Corresponsales, de la Fundació Corresponsales i d'ObservaRSE; i serà clausurada pels responsables de l'organització de l'esdeveniment, Martha Rodríguez, de projectes de la Fundación ETNOR i Patrici Calvo, coordinador de la Mesa de l'RSC de Castelló.
La Mesa de l'RSC té com a objectiu la promoció de la Responsabilitat Social en la província de Castelló, tant entre el teixit empresarial com en el si d'entitats públiques i organitzacions presents en les comarques castellonenques, afermant-se com a punt de trobada, d'innovació i debat per a empreses i organitzacions. La Mesa de l'RSC està oberta a la participació de noves empreses i entitats tant per iniciativa pròpia com a proposta d'algun dels seus membres.
Recentment ha engegat la seua pàgina web amb la finalitat de donar a conèixer la seua activitat, fomentar el compromís amb la responsabilitat social d'empreses i organitzacions a nivell provincial i facilitar el contacte a les persones interesades: https://mesarscs.site123.me/




















































