Els actes del dimecres 9 d'octubre arrancaran a les 10.30 h amb el taller de confecció de pilotes del Tio Pacarro que impartirà l'Associació Cultural l'Assegador
Castellón Información
Albocàsser, la capital de la comarca de l'Alt Maestrat, commemorarà enguany per primera vegada la festivitat del 9 d'Octubre amb diferents actes culturals, esportius i musicals que compten amb la col·laboració de l'ajuntament de la localitat i diferents entitats.
Així, el dia d'abans, 8 d'octubre, ja s'inicia la programació amb el taller "Coneguem la Muixeranga a l'escola" que tindrà lloc de 10 h a 13 h al CEIP Joan de Brusca i el CES Alt Maestrat. L'impartirà la Muixeranga La Plana. A la vesprada, a les 18.30 h, hi haurà un taller de cartes Botifarra a la Casa de la Cultura.
Els actes del dimecres 9 d'octubre arrancaran a les 10.30 h amb el taller de confecció de pilotes del Tio Pacarro que impartirà l'Associació Cultural l'Assegador al carrer Joan Fort. Després, a les 11.30 h tindrà lloc una partida de pilota valenciana en la modalitat de galotxa amb el Club de Pilota Xilxes al carrer de Sant Pere. Just abans i al mateix lloc, la Muixeranga La Plana oferirà una figura muixeranguera per a obrir la partida. A més, d'11.30 h a 12.30 h hi ha programat un taller de muixeranga i paradeta al carrer Joan Fort. Tot seguit, la cercavila fins a la plaça l'Església conduirà als assistents a l'actuació de la Muixeranga La Plana, prevista per a les 13 h.
El vermut a la llar dels jubilats donarà pas al dinar de pa i porta al mateix centre. En acabar, arribarà el concurs de cartes Botifarra. Finalment l'actuació a les 18 h de la Rondalla 1r de Maig a la llar dels jubilats, organitzada per l'Associació Cultural l'Assegador, tancarà les activitats.
--