Pau Sancho. Regidor de Compromís a l'Ajuntament de Castelló
Begoña Carrasco i el seu equip estan, una altra vegada, amb la cançoneta de la Banda, i aquesta musiqueta ja ens la coneixem.
No, no és la musiqueta del Centenari de la Banda, una data assenyalada per a la qual l’Ajuntament no ha destinat ni un euro extra al pressupost de la Banda, ja que els actes programats per celebrar tan gran efemèride, deu mil euros, eixiran de retallar els recursos de la Banda en reparació d’instruments o en adquisició de vestuari. Ni un euro extraordinari destina María España a la Banda, eixa que diu que estima tant. Això sí, foto i autobombo anunciant el centenari, tot el que siga possible.
Però, com vos deia, no és aquesta musiqueta la que està fent sonar el PP en la Banda; és la de les irregularitats en les contractacions i processos selectius. Una musiqueta que començar a sonar quan, en sol·licitar una excedència el director titular, Marcel Ortega, el Partit Popular va decidir no activar la borsa de la qual disposa l’Ajuntament, com marca la normativa, i va decidir suplir aquesta excedència d’un any de durada amb el subdirector, vulnerant així els drets adquirits per les persones que es van presentar a una oposició. Ara ho tornen a fer en el procés selectiu de trompes i clarinets.
Aquest procés ha estat plagat d’irregularitats, tant és així que la gran majoria de les persones aspirants han recorregut el procés amb el suport dels sindicats de la casa, que han demanat també l’anul·lació del procés.
Si em permeteu, vos faré un xicotet resum d’aquestes irregularitats detectades en les proves pràctiques del procés. Com marca la normativa, les proves pràctiques han de realitzar-se de manera anònima per poder garantir la imparcialitat en l’avaluació. En aquest cas, eixe anonimat no es va respectar, ja que, en cridar les persones participants en el mateix ordre que en les proves teòriques, fetes minuts abans i en què el tribunal sí que veia als participants, es trencava aquesta garantia. Però les irregularitats van més enllà. De les cinc persones que formaven el tribunal, tres músiques i dues funcionàries de Recursos Humans, dues van estar absents i no van escoltar les proves pràctiques, però sí que les van avaluar, no sabem amb quin criteri. De fet, una d’aquestes funcionàries, absent en les proves pràctiques, va dir obertament, en presència de nombroses persones participants en el procés, que ella avaluava el que li venia de gust. Sorprenent, com a mínim.
Aquestes proves pràctiques, en processos de selecció artístics, solen gravar-se per poder revisar-les si hi ha notes anòmalament baixes, com és el cas d’aquest procés, o sorprenentment altes. Penseu que es van gravar? No, no ho van considerar oportú. Sospitós.
Aquestes conductes són intolerables en una administració pública. El nostre Ajuntament ha de ser garant de les bones pràctiques laborals, de la serietat en els processos selectius i de la transparència en la presa de decisions. Cap d’aquestes tres coses s’ha complit en aquest procés, i per això Compromís presentarem una moció al pròxim ple demanant la suspensió i repetició d’aquest procés, amb un tribunal més ampli i en què hi haja persones que no siguen funcionàries de l’Ajuntament.
Begoña Carrasco ha de ser conscient que no respectar les borses de personal i no ser escrupolosos en els processos selectius va en perjudici de la imatge del nostre Ajuntament i de la nostra ciutat, i això no ho mereix la ciutadania de Castelló.