Durant la mateixa sessió plenària ha tirat avant una proposta en commemoració del pròxim 8 de març, a favor de la defensa dels drets, la igualtat i l’empoderament de les dones.
L’Ajuntament de Burriana ha aprovat en sessió plenària la modificació de l’ordenança Municipal de Tinença d’Animals de Companyia que té actualment la capital de la Plana Baixa. Un primer pas necessari per a impulsar la implementació de l’ADN i un cens caní que permetrà una major protecció dels animals, així com un suport important en les tasques de neteja i manteniment dels carrers de la ciutat. Per això, el màxim òrgan de representació política dels ciutadans ha donat llum verda per a establir l’obligatorietat d’inscripció dels gossos en un registre municipal caní i la realització de la prova de patró d’ADN caní, així com l’establiment d’unes normes d’ús dels parcs canins i infraccions lleus davant certs incompliments de l’Ordenança Municipal Reguladora de la Tinença d’Animals de Companyia.
Així mateix, dins del mateix punt de l’ordre del dia, s’estableix que aquesta iniciativa permetrà la presa de mostres i la inscripció de les mascotes de manera totalment gratuïta per als ciutadans durant els primers sis mesos, amb l’objectiu de facilitar la protecció dels animals de companyia i millorar la neteja dels carrers de la ciutat. Un sistema innovador i pioner que l’executiu municipal, fruit del procés d’escolta activa i permanent que realitza totes les setmanes amb trobades veïnals, ha decidit implementar a causa que els excrements suposen actualment un problema d’imatge i salut pública, ja que poden arribar a transmetre malalties, sent un dels principals problemes i denominador comú en les diferents àrees urbanes de Burriana.
L’Ajuntament de Burriana ha aprovat l’actualització de les tarifes del subministrament d’aigua potable i clavegueram per a l’exercici 2025, basant-se en l’aplicació de la fórmula aprovada en l’acord plenari del 21 de desembre de 2017. Aquesta revisió implica un lleuger increment del 0,16 % en les tarifes d’aigua respecte a les vigents en 2024, amb un coeficient de revisió d’1,0016. Així mateix, s’ha aprovat la revisió dels quadres de preus de les unitats d’obra del contracte, que en aquest cas presenten una reducció del -1,59 % respecte als valors de l’any anterior. A més, s’ha fixat el cànon que la concessionària FACSA haurà d’abonar a l’Ajuntament en 2025 en un import de 296.384 euros, el qual ha sigut ajustat conforme a la mateixa variació aplicada a les tarifes de l’aigua. Unes modificacions necessàries que asseguren la sostenibilitat del servei permetent l’equilibri financer del servei públic sense generar un impacte significatiu en els usuaris, mentre que la reducció dels preus unitaris de les obres (-1,59 %) optimitza els costos associats a la infraestructura.
De la mateixa manera, el consistori ha ratificat l’adhesió al conveni de col·laboració entre el Ministeri de Drets Socials, Consum i Agenda 2030 i la Generalitat Valenciana amb acord de les entitats locals, per a la difusió i implementació de l’aplicatiu Sistema Estatal de Gestió de la Informació de Serveis Socials, SEGISS, donada la necessitat de continuar fent ús de l’aplicació informàtica que substituirà l’actual pel que fa a l’intercanvi d’informació entre administracions i persones o unitats familiars que són ateses pel servei.
D’altra banda, durant el transcurs de la sessió plenària i en commemoració del pròxim 8 de març, s’ha aprovat una iniciativa que defensa els drets, la igualtat i l’empoderament de les dones. A més, ha tirat avant amb els vots favorables de Partit Popular i Vox una proposta per a instar el Ministeri de Justícia a modificar la Llei Orgànica 1/2025 que permeta continuar casant-se a les parelles burrianenques de manera gratuïta al municipi.
En referència a la imminent implementació de l’ADN caní, l’alcalde de Burriana, Jorge Monferrer, ha assenyalat que “junt al Pla Integral de Neteja de la ciutat, suposarà un altre avanç més en l’objectiu compartit de l’executiu municipal per a millorar la imatge i la neteja de Burriana”, qui ha afegit que “el cens caní i les mostres seran totalment gratuïtes per a tots els ciutadans els sis primers mesos des de la seua posada en marxa”. Finalment, el primer edil ha agraït als grups polítics que han donat suport a la iniciativa en commemoració del 8 de març “la sensibilitat per avançar en una societat més justa i igualitària”.