Tomàs Escuder Palau. Compromís per Castelló.
Una persona de gran saviesa política i social , en posar la mirada sobre el funcionament de la societat i els seus problemes, indicà molt encertadament que la grandesa i el correcte funcionament d’un país es començava per baix de tot.
Alexis de Tocqueville, aquest estudiós social, va saber veure ben clar fa molts anys eixe concepte que avui , en alguns nivells polítics és conegut i posat a la pràctica en benefici de la ciutadania. No és poca cosa.
I no ho és perquè malgrat l’evidència de la necessitat d’actuar en lo polític en benefici de la majoria popular , hi ha forces polítiques que sempre han menyspreat l’advertiment i eixa evidència.
Podent fer-ho el PP no va voler. Posar-se a mamprendre accions polítiques que acaben beneficiant el conjunt de la població. Des de baix, des de les instàncies més immediates que són els municipis.
Sent tan fàcil , i evident, de comprendre que una major i millor connexió dels transports entre municipis limítrofs és bo . I que el problema del tràfic i els desplaçaments entre poblacions properes de La Plana ha estat bandejat. I ha estat ignorat per malicia.
Establir unions més denses sempre és una cosa que a la dreta li ha molestat. Ha tractat d’utilitzar la pitjor part de l’individualisme per separar i no crear consciència social, cívica.
Unir , racionalment, intel·ligentment , les poblacions de Benicàssim, Borriol, Castelló, Borriana, Almassora i Vila-real ( i en algun moment se’n podrien unir més) és una senyal de política pensada per a la gent. Propiciant una major relació entre pobles . Actuar cada un a la seua no era sinó una mala acció en molts sentits. Des de l’econòmic al social .
Per això la idea de comunicar aquests poblacions amb serveis públics eficients és un repte i una senyal més de qui vol fer les coses per al bé comú, i qui no ho ha fet.