Noticias Castellón
miércoles, 26 de marzo de 2025 | Última actualización: 00:39

La Policia Local d'Almassora compta amb 2 motocicletes elèctriques

Tiempo de Lectura: 1 minutos, 25 segundos

Noticias Relacionadas

La compra ha comptat amb un import total de 18.108 euros, dels quals s'han finançat 2.200 euros dins del Programa MOVES III- Vehicles Comunitat Valenciana

L'Ajuntament d'Almassora ha rebut una subvenció de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), després de l'adquisició de dues motocicletes elèctriques per a la Policia Local amb l'objectiu de contribuir a la reducció d'emissions de CO₂ i d'altres emissions contaminants. La compra ha comptat amb un import total de 18.108 euros, dels quals s'han finançat 2.200 euros dins del Programa MOVES III- Vehicles Comunitat Valenciana, que compta amb fons del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència-NetxGeneration.

Amb l'objectiu de promoure estratègies d'estalvi i eficiència energètica en matèria de transport, s'impulsa la renovació del parc de vehicles que utilitza combustibles fòssils cap a aquells que estan propulsats amb energies alternatives, en particular els vehicles elèctrics, pels seus beneficis en matèria de diversificació energètica i reducció de la dependència dels productes petrolífers, així com la reducció d'emissions de CO₂ i d'altres emissions contaminants, ajudant, per tant, a millorar la qualitat de l'aire.

Cal recordar que estes noves motocicletes elèctriques van ser adquirides l'any passat dins del procés de renovació de la flota de vehicles posat en marxa per l'equip de govern amb l'objectiu d'optimitzar els recursos amb els quals compten els agents.

Quant a les característiques tècniques, es tracta de dues motocicletes de la firma Nerva Exe, equivalents a una cilindrada de 125 cc, amb una autonomia de conducció de 150 quilòmetres i poden arribar a aconseguir els 120 quilòmetres per hora. Es tracta de vehicles no contaminants, totalment silenciosos, que requereixen un menor manteniment que les motocicletes comunes.