Noticias Castellón
miércoles, 19 de febrero de 2025 | Última actualización: 21:32

El PP de Nules acusa l’alcalde d’incomplir la regla de la despesa al desemborsar 1,2 milions més dels permesos per Hisenda

Tiempo de Lectura: 1 minutos, 50 segundos

Noticias Relacionadas

L'informe de Intervenció revela un increment del 15% de la despesa computable entre 2016 i 2017, i situa el deute viu del municipi en 1.638.256,90 euros

Castellón Información 

L'àrea d'Intervenció de l'Ajuntament de Nules ha elevat un informe al Ministeri d'Hisenda i Funció Pública que acredita que l'alcalde de la localitat, David García, es va saltar la regla de la despesa el passat any. El document explica que la despesa computable entre 2016 i 2017 va registrar un increment del 15%, és a dir, 1.232.580,34 euros més del límit permès, tal com ha denunciat el PP de la localitat. 

Captura de pantalla 2018-03-12 a las 21.53.58El document, subscrit pel primer edil el passat 9 de febrer, forma part de l'expedient deCaptura de pantalla 2018-03-12 a las 21.53.44 liquidació de l'exercici 2017 i en ell es constata “que a l'alcalde i els seus socis no els importa saltar-se la llei si amb açò es garanteixen finançament per als seus capritxos i el protagonisme hagut de para cadascun d'ells”, han assenyalat fonts del Grup Municipal del Partit Popular a Nules.

Tal com revela el document, el límit de la regla de la despesa estava situat en 9.700.770,44 euros, si ben finalment la despesa ha sigut de 10.933.350,8 euros. “És a dir, hi ha hagut un desemborsament per sobre del permès de més d'1,2 milions d'euros”. Una circumstància que ha portat a Intervenció a advertir que es gasta per sobre del sostre fixat per la Llei d'Estabilitat Pressupostària, que impedeix a les administracions augmentar la despesa pública més enllà d'una taxa de referència basada en el creixement de l'economia espanyola.

A Nules, “l'alcalde es posa per montera la llei, com ja ens té acostumats, i sotmet a la hisenda local a un incompliment del marc normatiu pel seu desig i el dels seus socis d'eixir a la foto”. “No importa malgastar, perquè ho paga el veí, al que suposadament aquestes formacions polítiques venien a rescatar”.

Així, mentre el deute viu del municipi se situa en 1.638.256,90 euros, a Nules “qui ens governa es dedica a malgastar en bancs d'ADN d'excrements de gos, talar arbres abans que trasplantar-los, executar obres sense llicències ni permisos o tancar serveis que eren de gran utilitat, com és el cas del tanatori municipal”.