El lliurament a l'alma mater de la Caixa dels Colors tindrà lloc el pròxim 8 de març, Dia Internacional de la Dona, a la vesprada, en els salons de Caixalmassora
L'alcaldessa d'Almassora, Maria Tormo, ha donat a conéixer el nomenament de Vicenta Conde Ansuátegui com a receptora del premi Clara Campoamor-Dones per la Igualtat 2025. Conde serà la desena dona de la localitat a rebre esta distinció que reconeix la seua àmplia trajectòria en l'esfera educativa i pedagògica, sent impulsora de l'espai familiar la Caixa dels Colors.
Tormo i la regidora de Sanitat, Benestar Social, Família i Majors, Eugenia Martinavarro, han rebut a la guardonada en el consistori per a felicitar-la pel seu nomenament. “Tica, com la coneixem tots a Almassora, ens ha ensenyat que l'educació, des d'etapes primerenques, i la igualtat són molt necessàries per a aconseguir un món més just”, ha indicat l'alcaldessa, qui ha ressaltat la seua destacada trajectòria professional.
Conde és llicenciada en Pedagogia i en Psicologia per la Universitat de Barcelona. A més, compta amb diversos postgraus relacionats amb la Psicologia Clínica i Social. Durant la seua àmplia trajectòria professional treballant amb professorat i famílies d'Anglaterra, Suïssa i Barcelona, va tornar a la seua casa, Almassora, on va implantar el projecte de la Caixa dels Colors.
“Durant anys, Tica ha aportat els seus coneixements a nombrosos pares i fills, transmetent el seu ampli aprenentatge i contribuint, d'esta manera, a la societat almassorina”, ha remarcat Martinavarro.
La Caixa dels Colors
La iniciativa dels Espais Familiars té els seus precedents en altres països d'Europa. Des dels anys 70, països com França, el Regne Unit, Noruega, Bèlgica, Itàlia o Dinamarca oferien models no escolars d'atenció a la primera infància i les seues famílies.
Gràcies al patrocini de Caixalmassora i al posterior suport institucional de l'Ajuntament d'Almassora, va poder implementar-se com a experiència pilot la Caixa dels Colors a Almassora el 7 d'abril de 2005.
En 2006, Conde, en qualitat de coordinadora, va presentar el projecte de creació d'Espais Familiars dins de la convocatòria d'Educació en Valors de la Conselleria d'Educació on va ser premiada, fet que va començar a donar credibilitat a una iniciativa que encara era molt desconeguda i que, amb el pas dels anys, es va convertir en un model educatiu per als més xicotets, sent reconegut com a Entitat d'Utilitat Pública.
El lliurament del X premi Clara Campoamor tindrà lloc el pròxim 8 de març, Dia Internacional de la Dona, a la vesprada, en els salons de Caixalmassora.